Středový pohon Yamaha PW

16.12.2015 16:19

Středový pohon Yamaha PW Vás vytáhne kdykoliv, kamkoliv budete chtít.

Japonská Yamaha uvádí na trh novou generaci asistenčních elektrických pohonů pro jízdní kola. Pohonný systém E-Bike System se skládá z elektrického motoru (250 W), baterie (400 Wh) ovládací a zobrazovací jednotky, který je zabudovaný v elektrokolech Haibike.

Yamaha E-Bike System se umísťuje do míst kde obvykle najdeme středovou osu kola. Vyžaduje se proto speciálně upravený rám s úchytnými body.

Díky nízkému uložení (nízké těžiště) a nízké hmotnosti (3,5 kg) elektrická pohonná jednotka jen minimálně narušuje stabilitu a ovladatelnost kola.

Další zásadní předností motorů Yamaha je velmi malá šířka motoru, díky čemuž se podařilo umístit na osu šlapání dvě ozubená kola (tzn. převody 2x10), která pomůžou do prudšího kopce. YAMAHA motor je vyroben o výkonu 250W, což sounáleží s evropskými zákony, nicméně maximální výkon přesahuje 750W. Podpora rychlosti je v základní výbavě do 25 km/h, na přání zákazníka je možné rychlost upravit na rychlost až 50 km/h . Středový pohon YAMAHA nabízí impresivní točivý moment 70Nm a při špičce až 80Nm. Tímto kroutícím momentem se stává jedním z nejsilnějších středových pohonů na trhu.

Hlavní přednosti středového motoru YAMAHA:
U elektrokola je vždy velmi důležitá přesnost dávkování výkonu motoru tak, aby Vás elektrokolo nedostalo do nepříjemné situace. Motor Yamaha používá rovnou 3 typy senzorů, které zajišťují naprosto přesný, plynulý výkon asistence. Díky tomu si můžete nerušeně užívat maximální komfort v jakékoliv situaci.

4 jízdní režimy High, Standard, Eco, Eco+ (režim Eco+ oceníte především při jízdě s cyklistou na normálním kole)

integrovaný dvoupřevodník (2x10 převodů, u většiny modelů)
funkce "Nulové kadence" = není nutné klikami otočit a motor dostat do určité rychlosti, ale jakmile se opřete do pedálu, tak středový motor se okamžitě zaktivuje

nízká hmotnost, malý rozměr, kompaktní design
vysoký výkon až 80Nm

vysoký dojezd (až 170 km)
baterie 400Wh nebo 500Wh
možnost navýšení rychlosti až do 50 km/h

malý a přehledný LCD displej se zvýšenou odolností proti poškození
micro USB pro napájení např. telefonu, navigace, MP3, apod. během jízdy.

YAMAHA displej a ovládání

Nový LCD display YAMAHA je podsvícený a zobrazuje veškeré informace, jako je aktuální rychlost, průměrná rychlost, maximální rychlost, kadence, celkové kilometry, aktuální kilometry, stupně výpomoci motoru, stav nabití akumulátoru a čas. Display je odnímatelný a nejsou na něm žádná tlačítka jako na BOSCH displayi.
Display je ovladatelný pouze z ručního ovládání ( joysticku ), který je umístěn na řidítkách. Pomocí šipek na ovladači si volíte sílu motoru, která Vám bude při šlapání pomáhat.
Podpora je rozdělena do:
ECO+ 50% podpora režim pro maximální dojezd, oceníte při jízdě s cyklistou na normálním kole
ECO 100% podpora ideální pro dlouhé vyjížďky nebo jízdu po rovině
STANDARD 190% podpora silná podpora pro náročnější pasáže nebo při využití max. rychlosti
HIGH 280% podpora ideální pro jízdu do kopce, prudké výjezdy
OFF 0% podpora pro možnost jízdy bez asistence motoru

Funkce displeje:
indikátor kapacity baterie (10 stupňů + kapacita v %)
ujetá vzdálenost celková
ujetá vzdálenost denní
ukazatel kadence šlapání
hodiny
zobrazování chybových hlášení a diagnostiky
displej je odjímatelný
Funkce ovladače:
asistence chůze 6 km/h
volba jízdního režimu
ovládání světel
přepínání funkcí displeje
nově také USB konketro pro napájení např. mobilního terlefonu

YAMAHA baterie

Nový typ akumulátoru značky YAMAHA byl předělaný a upravený na základě poznatků nasbíraných od stávajících majitelů. Velkou předností akumulátoru YAMAHA je mimojiné také princip vyjímání baterie, která se narozídl od konkurečních značek vyklápí směrem do strany. Tím je dosaženo úspory místa, což se pozitivně projeví především u malých velikostí rámu, kde může jít horní rámová trubka těsně k baterii, bez stížení vyjímání či vracení baterie na rám. Další předností u bateríí YAMAHA je vysoká reálná kapacita 400Wh = 11Ah. Zájímavostí je, že když produktový manažer testoval skutečnou kapacitu baterii, tak reálná kapacita je 420Wh. Výrobce udává pouze 400Wh.
Váha akumulátoru je oproti jiným pouhých 2,9 Kg, takže je to nejlehčí akumulátor ve středových pohonech na trhu obecně. Jak bylo očekáváno, tak na baterii YAMAHA naleznete 4 diody jako signalizaci stavu nabití akumulátoru. Další novinkou, kterou můžete na baterii YAMAHA nalézt je "BUMP STOP" to znamená, že na spodní části, kde je akumulátor uchycen přímo na motoru je taková guma, jakoby doraz, malé odpružení, které absorbuje většinu otřesů v nerovném terénu.