Který středový pohon je pro vás ideální ?
V naši nabídce najdete pouze kvalitní pohonné jednotky. Proč jsme se rozhodli pro tyto motory a né na českých obchodech často vychvalované česko-čínské motory? Odborně vysvětluje článek níže + detailní fotky motoru.
Zde jsme se rozhodli odfotit vnitřnosti pohonných jednotek Bosch a rádoby česko čínské produkce. Na jednotlivých fotkách vidíte ohromné rozdíly ve zpracování řídících jednotek. Na první pohled je vidět že řídící deska pohonné jednotky Bosch je profesionálně zpracována a odpovídá úrovni provedení v automobilové technice. Na druhé straně vidíte že osazení základní desky česko-čínského pohonu, který najdete ve výrobcích do 50 000 Kč, odpovída kvalitativně základní desce používané v autíčkách na vysílačku v hodnotě do 4000 Kč. Díky mizernému né-li hanebnému zpracování čínského motoru, zákazník neustále řeší problémy s výpadky výkonu, vypínání motoru a někdy i kompletní nefunkčnosti, která je dána samotným levným zpracováním. Proto takové výrobky na našem obchodě nenajdete, jelikož o těchto rádoby strojích nejsme sami přesvědčení, že bychom vám je měli doporučit. Obrázek si udělejte sami, nejde z naši strany o žádnou pomluvu, ale o čistě technický argument, který dává rozumnému zákazníkovy smysl. Tot tvrdá realita s kterou se setkáte v českých obchodech, kde se nabízí česko-čínský výrobek, vydávaný za rize český.....

1.Pro turistické a sportovní účely.
Pro turistické a sportovní účely, doporučujeme pohon Yamaha PW-SE a PW-X. Motor poskytuje výborné zpřevodování : 1x9, 1x10, 1x11, 2x10. Výborný poměr/cena/výkon/dojezd. Ovládací rozhraní u Yamahy je velice jednoduché. I jedinci s vyšší váhou najdou u tohoto pohonu uspokojivé dojezdy. Kdo hledá kvalitní elektrokolo na dlouhé dojezdy, doporučujeme jednoznačně Yamahu PW-SE s 500Wh akumulátorem. Co každého uživatele potěší, tak jednoznačně 4A rychlonabíječka, kterou lze bez problému vzít sebou do batohu. Modely s motorem Yamaha PW-SE, najdete již v cenové kategorii od 50 000 Kč a výše. Při jízdě na Yamaze, oceníte zejména přesnou reakci motoru na vaše šlápnutí do pedálu a jeho sílu v kopcovitém terénu. Na Yamaze nikdy necítíte žádné trhavé pohyby motoru při snižování vaši frekvence šlapání, jako u levných motorů čínské produkce. Pro nadšence do sportovní cykloturistiky, kteří se rádi odváží na traily, do hor a hledají trochu toho adrenalinu, doporučujeme jednoznačně Yamahu PW-X, která vás nezklame ani v těch nejextrémnějších podmínkách. Model PW-X disponuje točivým momentem až 80Nm a cenová kategorie začíná od 100 000 Kč a výše s tím že již rámy a osazení komponentů je na velice vysoké úrovní.
Video níže prezentuje vlastnosti a možnosti motoru Yamaha.
2. Pro náročné jezdce do extrémních podmínek.
Jste vyznavač extrémního ježdení v náročných pomínkách, jezdíte do hor, na traily a milujete adrenalin?
Nejrozšířenějším pohonem na trhu, který dnes najdete již snad u všech světových výrobců, je jednoznačně pohon Bosch Performance Line CX, který splnuje tyto požadavky. Tento motor má svůj největší význam na celoodpružených elektrokolech, kde ho hlavně samotný výrobce Bosch doporučuje využívat. Pohon disponuje točivým momentem až 85Nm a jak již zminuje samotný výrobce na svých stránkách, řadí se do kategorie extreme. Velkou výhodou oproti konkurenci, je to že Bosch nabízí velké zázemí softwarové podpory, jako diagnostika vašeho motoru, aktualizace a možnost dokoupení palubního počítače Nyon s navigací a fitness trenérem. Bosch je v tomto směru na trhu absolutní jedničkou a rozhodně v budoucnu bude své možnosti podpory dále rozšiřovat. Jezdci v náročném terénu určitě ocení tzv. technologii e-shift, kde při zařazení převodu, motor automaticky sníží výkon aby nedošlo k opotřebení řetězu, kazety. Díky svému výkonu a rychlejší reakci při šlápnutí do pedálu, tento motor nedosahuje dlouhých dojezdů jako u Yamahy a proto tento typ pohonu nedoporučujeme jezdcům o váze nad 90 kg, pokud mají v plánu jezdit v přírodě a očekávají dojezdy kolem 90-100 km. Na internetu u mnoha prodejců najdete velice nereálné dojezdy až 190 km, na tyto nepravdívé informace si dávajete obzvláště velký pozor. Bosch proto na svých stránkách vytvořil konfigurátor dojezdu, který aspon trochu objasní objektivnější pohled na reálné dojezdy u systému Bosch. Odkaz na konfigurátor ZDE
Video níže, prezentuje vlastnosti motoru Bosch CX a ukazuje do jakého prostředí je hlavně zasazen.
3. Chcete nejvýkonnější pohon, který se kdy objevil v profi elektrokolech?
Absolutním králem super výkonných motorů v kategorii elektrokol, je jednoznačně Bavorský pohon TQ HPR120s, který exkluzivně využívají pouze dvě značky na evrospkém trhu, Haibike a M1-Sporttechnik. Tento motor nelze srovnávat svým výkonem s dosavadní nabídkou zajetých motorů na evropském trhu. Pohon TQ disponuje brutálním točívým momentem až 120Nm a naprosto změnil pohled na dosavadní elelktrocyklistiku. Zde je potřeba dát si velký pozor na to co od takového motoru chcete, zda dlouhé dojezdy, nebo zážitek, který je srovnatelný s jízdou na motocrossové motorce. Pokud chcete u tohoto motoru zkombinovat obě tyto vlastnosti najednou, je potřeba si dát velký pozor při výběru. Model Haibike Flyon s motorem TQ, je osazen baterií o kapacitě 630Wh a je stavěn hlavně na traily, nikoliv na dlouhé dojezdy. Pokud s Flyonem chcete jezdit delší vzdálenosti, doporučujeme využívat motor na nejnižší stupen assistence. Tím sice nevyužijete obrovský potenciál motoru, ale dojezdy se tak mohou srovnávat s pohonem Bosch CX. Pokud chcete jezdit na pohonu TQ na vyšší stupen assistence a dosáhnout uspokojivých dojezdů, doporučujeme volit značku M1-Sporttechnik, která nabízí modely s TQ motorem s vyšší kapacitou baterie až 1050Wh, přičemž je možné volit i z více variant pohonu TQ: 250W-25km/h, 500W-45km/h a 920W-80km/h. Důležité je také podotknout že motor TQ nelze odblokovat na vyšší rychlost přípomoci. Pohon TQ je po stránce výkonu absolutní špička a momentálně v tomto směru neexistuje konkurent na evropském trhu. Motor doporučujeme milovníkům adrenalinu a extrémního výkonu, nikoliv turisticky založeným jezdćům s požadavkem dojezdu 120 km.
Video níže, prezentuje elektrokolo M1-Sporttechnik Evolution na pohonu TQ HPR120s